oddział I
Temat kompleksowy: W GOSPODARSTWIE Temat dnia: MAŁO – DUŻO
Rodzic czyta treść bajki, a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt ćwicząc narządy artykulacyjne. Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Rodzic układa w obręczach (na talerzykach lub na kartkach) po kilka klocków np.: w jednej obręczy 2 klocki w drugiej obręczy 4 klocki. Zadaniem dziecka jest wskazanie gdzie jest mało klocków, a gdzie dużo. Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając liczbę klocków w obręczach.
Podczas kąpieli prosiaczki bawią się bańkami i pianą. Namaluj z jednej strony mało baniek,
Link do piosenki: „Dziwne rozmowy”
Zadaniem dziecka jest nazwanie zwierzęcia oraz jego pożywienia i narysowanie drogi poprzez labirynt od zwierzęcia do jego jedzenia.
Nauczycielki: |
oddział II
Temat kompleksowy: ZWIERZĘTA NA WSI
„Kotek lubi mleko” – gimnastyka buzi i języka.
Rozkładamy na podłodze sznurek imitujący poplątaną włóczkę. Można utrudnić zadanie oplatając nim krzesła…. Na różnej wysokości. Dziecko przechodzi pod nim, nad nim, starając się nie dotknąć sznurka.
Kto ma nogi dwie, kto cztery – zabawa na czworakach.
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE
Cele: poznanie rodzin zwierząt i odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie; usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię; kształcenie poczucia słuchu i rytmu.
1. Rymowanka – wyklaskiwanka „Na wiejskim podwórku” – słuchanie fragmentu wiersza Stanisława Karaszewskiego. Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
2. Zwierzęta i ich dzieci – praca z obrazkiem. Dzieci nazywają i wskazują zwierzęta, o których była mowa w wierszu.
3. „Miała baba koguta” – zabawa rytmiczna w oparciu o popularną piosenkę. Miała baba koguta, koguta, koguta,
PO OBIEDZIE
Dziecko przybiera nazwy zwierząt i przedstawia się: jestem kurą, jestem koniem, jestem …
Przed dzieckiem rozkładamy obrazki. Nazywamy je – ustalamy wspólną nazwę. mak – rak
Jeśli dziecko radzi sobie z tym zadaniem możemy bawić się bez obrazków.
Nauczycielki: |
oddział III
Temat kompleksowy: POWRÓT PTAKÓW
Piosenka „Kle-kle boćku kle-kle” Kle, kle boćku, kle, kle. Kle, kle boćku kle, kle. Kle, kle boćku kle, kle.
Osoba dorosła stwierdza, że jest wyższa od dziecka, ale co powie, kiedy przyklęknie na kolano? – Czy nadal jest wyższa?
Dzieci rysują ptaka według instrukcji rodzica: (głowa, dziób, oczy, tułów, skrzydła, ogonek, nóżki). Kolorują go używając barw charakterystycznych dla wróbla. Nauczycielki: |