Dzieci młodsze
ramowy rozkład dnia
600-815 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa. |
815-830 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
830-900 |
Śniadanie. |
900-930 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zajęcia i zabawy dydaktyczne, tematyczne, zajęcia umuzykalniające. |
930-1115 |
Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. |
1115– 1130 |
Czynności porządkowe , higieniczne- przygotowanie do obiadu. |
1130-1200 |
Obiad. |
1200-1400 |
Odpoczynek poobiedni. |
1400-1415 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
1415– 1430 |
Podwieczorek. |
1430 – 1630 |
Ćwiczenie indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci . |
Dzieci starsze
ramowy rozkład dnia
630-815 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy wg inwencji dzieci: tematyczne, dydaktyczne. Indywidualna praca z dzieckiem lub zespołem o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym. Praca z dzieckiem zdolnym. Gry dydaktyczne. Prace porządkowe. Zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne. |
815-830 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
830-900 |
Śniadanie. |
900-1115 |
Zajęcia edukacyjno – wychowawcze. Zabawy dydaktyczne, ruchowe, tematyczne. Pobyt na świeżym powietrzu, imprezy okolicznościowe, zajęcia dodatkowe.
|
1115-1130 |
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, dyżury. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
1130-1200 |
Obiad. |
1200-1400 |
Relaksacja, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno – techniczne. Ćwiczenie utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Pobyt na świeżym powietrzu. |
1400-1415 |
Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. |
1415-1430 |
Podwieczorek. |
1430-1630 |
Kontynuacja działalności edukacyjnej, gry dydaktyczne, zabawy stolikowe, ćwiczenia gramatyczne słownikowe. Praca wyrównawcza, indywidualna. Rozchodzenie się dzieci. |