Oddział I, II i III – czwartek 02.04.2020r.

oddział I

 

Temat kompleksowy:  W  GOSPODARSTWIE
Temat dnia: ZWIERZĘTA I ICH DZIECI

 

  1. „Budujemy domki dla zwierząt” – zabawa konstrukcyjna

Dziecko buduje z klocków domek dla wybranego przez siebie zwierzęcia.

 

  1. „Mamy i ich dzieci” – zapoznanie z nazwami potomstwa zwierząt.

Oglądanie bajki edukacyjnej „Szukam mamy” – utrwalenie nazw zwierząt, zapoznanie z nazwami potomstwa poszczególnych zwierząt, utrwalenie odgłosów zwierząt.
Link do bajki: https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

 

  1. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej „W wiejskiej zagrodzie”

Rodzic czyta opowieść ruchową podpowiadając jakie ruchy ma wykonać dziecko.
http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=zab_12_00006_OR&k=k0205&d=zab

 

  1. „Zwierzęta i ich dzieci” – praca w karcie pracy.

Nazwij dorosłe zwierzęta. Nazwij dzieci zwierząt. Które zwierzęta mają najwięcej dzieci, a które najmniej?

 

  1. „Piórka” – ćwiczenie oddechowe.

Dziecko dmucha na piórko (kawałek bibułki, kawałek chusteczki) i próbuje jak najdłużej utrzymać je w powietrzu.

 

Nauczycielki:
Aleksandra Kmiecik

Aneta Krawczyk

 

oddział II

 

Temat kompleksowy: ZWIERZĘTA NA WSI
Temat dnia: W GOSPODARSTWIE

 

 

  • „Piesek” – magiczny obrazek – uzupełnianie rysunku według kodu
    Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 43 cz.3

 

  • „Ziarenka dla kurki” – zabawa sensoryczna – rozwijanie zmysłu dotyku i ćwiczenie drobnych ruchów ręki.

Osoba dorosła przygotowuje kilka pojemników wypełnionych: ryżem, drobną kaszą, siemieniem lnianym i chowa kilka ziaren grochu lub fasoli. Dziecko zanurza ręce i wydobywa groch lub fasolę. Wydobyte nasiona można przeliczać.

 

  • Zabawy i ćwiczenia poranne:

Kto ma nogi dwie, kto cztery – zabawa na czworakach.
Kto ma nogi dwie, kto cztery – zabawa na czworakach /dziecko nie chodzi na czworakach, a dłonie układa całe na podłożu/.
Osoba dorosła: Kurka i kogut po dwie nogi mają i jak my biegają.
Osoba dorosła: Kto cztery nogi ma porusza się jak koń, krowa i koza.
Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

 

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

 

Cele: rozwijanie myślenia matematycznego; kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi.

 

  1. Ptaki w gospodarstwie – ćwiczenia słownikowe – próby uogólniania pojęć.

Osoba dorosła przygotowuje obrazki przedstawiające kury, gęsi, kaczki i wyjaśnia pojęcie „drób”. Dziecko nazywa zwierzęta i naśladuje ich głosy.

 

  1. „Taki sam” – zabawa dydaktyczna.

Osoba dorosła przygotowuje dziecku po dwa identyczne przedmioty, ale do ręki daje tylko jeden (np. dwa identyczne guziki, figury geometryczne, klocki, auta, kartoniki, kartki, wstążki, serwetki, kubeczki, kredki, flamastry, magnesy). Drugi, taki sam przedmiot dziecko poszukuje w określonym pomieszczeniu. Po odszukaniu prezentuje swoje pary przedmiotów.

 

  1. „Kaczki” – połącz w pary i pokoloruj takie same.

Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 44 cz.3.

 

  1. „Kaczka” – zabawa ruchowa przy słowach rymowanki.

Ścieżyną, drożyną idzie kaczka sama jedna nieboraczka
gdyby jeszcze jedna szła nie byłaby para zła.
Osoba dorosła rozdaje opaskę/żółtą apaszkę… – kaczki.
Przy słowach: Ścieżyną, drożyną idzie kaczka sama jedna nieboraczka dzieci
swobodnie, pojedynczo spacerują.
Przy słowach: gdyby jeszcze jedna szła nie byłaby para zła dziecko szuka pary.

 

  1. „Gąski, gąski do domu” – zabawa ruchowa.

Osoba dorosła/starsza pełni rolę wilka. Pozostałe dzieci/ dziecko, to gąski.
Najpierw dorosły, a później dziecko pełni rolę gospodarza, który stoi w sporej odległości naprzeciwko wilka i rozpoczyna zabawę.
Gąski stoją między gospodarzem a wilkiem.
Gospodarz: Gąski, gąski do domu.
Gąski chórem: Boimy się.
Gospodarz: a czego?
Gąski razem: Wilka złego.
Gospodarz: a gdzie on?
Gąski razem: Za górami, za lasami.
Gospodarz: To szybko gąski do domu.
Po tych słowach dzieci – gąski biegną do gospodarza, a zadaniem wilka jest złapanie jak największej liczby dzieci. Złapane dzieci odchodzą z gry, a zabawę powtarzamy do momentu wyłapania wszystkich dzieci – gąsek.

 

 

PO OBIEDZIE

 

  • Dbam o zęby – wyrabianie nawyku systematycznego, prawidłowego mycia zębów.

 

 

  • Jakie to zwierzę? – układanie obrazka z części – rozwijanie uwagi, spostrzegawczości, cierpliwości.

Dzieci układają puzzle lub pocięte na 3-4 części obrazki przedstawiające zwierzęta wiejskie.

 

  • Chcę porysować/pomalować – swobodna ekspresja plastyczna.

 

  • Gimnastyka buzi i języka

 

Nauczycielki:
Karolina Hałas

Barbara Paszewska

 

oddział III

 

Temat kompleksowy: POWRÓT PTAKÓW
Temat dnia: PTAKI WIOSNY OZNAKI

 

  1. Proponujemy w tym dniu wiersz pt.: „Nadchodzi wiosna” Doroty Kossakowskiej.

Wiosna zaprasza promieniem słońca,
przylaszczką i przebiśniegiem.
Czas się pożegnać z mrozem i chłodem,
oraz puszystym śniegiem.
Zaraz powrócą ptaki z daleka,
zabiorą się do pracy.
Szpaki zrobią w budkach porządek,
bocian swe gniazdo zobaczy.
Przyniesie gałązki nowe do gniazda,
poprawi to co zniszczone.
A kiedy gniazdo będzie gotowe,
zaprosi tam swoją żonę.
Wspólnie pisklęta swe wychowają,
nauczą je latać wspaniale.
A kiedy lato się skończy
wyruszą w ciepłe kraje.

  

Wypowiedzi dzieci na temat wiersza oraz ilustracji przedstawiających różne gatunki ptaków.

– Jakie ptaki przylatują do nas wiosną?
– Co robią szpaki i bociany?
– Kogo wychowują ptaki?
– Kiedy wyruszą ptaki w ciepłe kraje?

   

  1. Propozycja pracy plastycznej „Ptaki – wiosny oznaki”- lepienie z plasteliny.

Można omówić szczegółową budowę ptaka (2 nogi, 2 skrzydła, tułów, głowa, dziób, pazury, ciało pokryte piórami) oraz zademonstrować wykonanie pracy.

  

  1. „Dzięcioł w drzewo stuka stuku, stuku stuk…” – odtwarzanie krótkich fragmentów rytmicznych za pomocą najprostszych  form ruchu tj. klaskanie, pstrykanie, tupanie stukanie przedmiotem.

  

  1. Dla chętnych dzieci proponujemy wykonanie kart pracy: Wydawnictwa edukacyjnego: „Podręcznikarnia”
    • „Razem poznajemy Świat”  – pięciolatek, cz.3, str.30
    • „Razem bawimy się” – czterolatek, cz.3, str. 31, 32

 

                                                                                                                                Nauczycielki:

Bogusława Mikoś
Dorota Łabędź

O nas

Przedszkole Publiczne nr 21 w Tarnowie rozpoczęło swoją działalność w 1977 roku.
Wspieramy wszechstronny rozwój dziecka, towarzyszymy mu w procesie poznawania i rozumienia otaczającej go rzeczywistości.

Aktualności

Kontakt

ul. Burtnicza 11 33-100 Tarnów

+48 14 656 03 67

Galeria wydarzeń